מצטרפים וחוסכים בגדול

בניין משותף

החלפת ספק גז בבניין משותף - פשוט, קל ומהיר


מעוניינים להצטרף גם אתם לאלפי לקוחות שעברו לדורגז והתחילו לחסוך עשרות אחוזים מהיום הראשון?
כל מה שנדרש מכם זה להחתים רוב של יותר ממחצית בעלי הדירות הצורכות גז בבניין (51%).
במידה ומאגר הגז שלכם מספק גז לעוד בניינים יש צורך בהחתמת רוב בכל בניין בנפרד.

את רשימת הבניינים המחוברים למאגר הגז שלכם, ניתן לקבל מספק הגז הנוכחי (ספק הגז הקיים, חייב עפ"י חוק למסור לכם מיידית את רשימת כל הבניינים המחוברים לאותו מאגר גז).
את בעלי הדירות בבניין יש להחתים על גבי "טופס החתמת דיירים" שניתן להוריד מהאתר.

את הטופס הכולל את חתימות רוב בעלי הדירות הצורכים גז יש להעביר בפקס ל: 09-7931525 או לדוא"ל Info.Gas@dorgas.co.il

לסיוע טלפוני ניתן להתקשר 8747*

אנו נדאג:

  • לפנות לספק הקיים ולקבל עבורכם את דמי הפיקדון ששלמתם עבורו בזמנו לחברה ונזכה את חשבונכם בדמי הפיקדון המועברים אלינו.
  • לרכוש את צובר הגז הקיים או להחליפו בחדש.
  • לתאם את הספק היוצא את מועד העברה.
    (ההעברה בפועל תבוצע בתוך 15 ימי עבודה ממועד מסירת טופס החתימות לידי ספק הגז הקיים).
  • להחליף את כל מוני הגז המותקנים במונים חדשים - ללא תשלום
  • להחליף בכל הבתים את צינור הגומי הקיים בצינור חדש - ללא תשלום
  • לבדוק את כל מערכות הגז הדירתיות והמשותפות בבניין - ללא תשלום
הצג עוד הסתר

וועד בניין משותף

בבניינים ישנים שבהם אספקת הגז בוצעה על ידי מכלי גז פרטיים לכל דייר, הייתה האחריות לאספקת הגז ולתחזוקת המכלים מוטלת עלכל לקוח בנפרד. בשני העשורים האחרונים, עם זאת, השימוש במכלי הגז הפרטיים כבר הרבה פחות מקובל ובבניינים משותפים (וודאי אלה אשר נבנו בשנים האחרונות) מוקמת מערכת גז מרכזית נסתרת ומאובטחת המותקנת כחלק מתשתית הבניין ומספקת גז לכל דיירי הבית.
בנקודה זו, נכנס תפקידו של וועד הבית כמי שנטל על עצמו את האחריות על תחזוקת הבניין השטופת, מהווה גם הגורם המפקח על תחזוקת מערכת הגז המרכזית בבניין והוא הגורם העומד בקשר מול חברת הגז לצורך ביצוע בדיקות בטיחות, תיקונים ותחזוקה.

זכותכם לדעת!

הרפורמה במשק הגז היא אחת הרפורמות החשובות ביותר שהוביל משרד התשתיות הלאומיות בשנים האחרונות.
רפורמה זו נועדה לפתוח את שוק הגז לתחרות בריאה והוגנת, לאפשר ניידות גבוהה יותר של צרכני הגז מחברת גז אחת לאחרת ולהוריד את מחירי השוק לצד העלאת רמת הבטיחות והשירות.

עיקרי הרפורמה:

  • לאחר שלקוח ביתי הודיע לספק הגז על סיום ההתקשרות עימו, חל על ספק הגז איסור להתקשר עם הלקוח ולהציע לו הטבות כלשהן, וזאת במשך 6 חודשים מיום ההודעה על סיום ההתקשרות.
  • חברת גז אינה יכולה לכלול בחוזה ההתקשרות עם הלקוח תנאים המקשים על הלקוח להחליף ספק גז במקרה שירצה.
  • ספק הגז היוצא מחוייב למכור את צובר הגז בבניין לספק הגז הנכנס (במידה שהאחרון מעוניין בכך). מחיר הצובר נקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחיר מכל גפ"מ נייח), התשס"ט - 2009.
  • ספק הגז הנכנס מחויב לבצע בדיקת תקינות ובטיחות של מערכת הגז אצל הלקוח, לפני תחילת אספקת הגז, ולאחר מכן אחת לחמש שנים.
  • ספק הגז יספק גז רק ללקוח שיש לו עמו חוזה בכתב להספקת גז, לרבות שינוי בתנאי התקשרות קיימת והארכת תקופת ההתקשרות.
  • ספק הגז מחויב לערוך ביטוח לכיסוי חבותו בשל כל אירוע.
הצג עוד הסתר

בית צמוד קרקע

החלפת ספק גז בבית פרטי צמוד קרקע - פשוט, קל ומהיר

לקוח פרטי הגר בבית פרטי צמוד קרקע וברשותו גלילי גז של חברה זרה והמבקש להחליף את ספק הגז מתבקש להעביר לדור אלון גז את "טופס סיום חוזה והמחאת זכות להחזרת דמי פיקדון".
את הטופס יש להעביר לפקס 09-7931525 או לדוא"ל Info.Gas@dorgas.co.il

לסיוע טלפוני ניתן להתקשר 8747*

מיד עם קבלת טופס הבקשה הנ"ל, חברתנו תדאג לביצוע בדיקה תקנית מלאה למערכת הגז שבביתך. במידה וימצאו ליקויים בטיחותיים במערכת הגז בביתך, תיקון הליקויים יבוצע בהתאם למחירון החברה ובהנחה מיוחדת של 20%. התיקון יבוצע רק לאחר אישורך לביצוע העבודה ועלות תיקון הליקויים.
אנו נדאג לאסוף את הגלילים של הספק היוצא שברשותך ובמקומם נתקין זוג גלילים מלאים של חברתנו.
כמו כן נדאג להחזיר לידי הספק היוצא את הגלילים הריקים וכן נדאג לקבל לרשותנו את דמי הפיקדון ששילמת בזמנו לספק היוצא. דמי הפיקדון שיועברו מהספק היוצא לידי חברתנו, יעמדו לזכותך.
בתום התקנת הגלילים החדשים בביתך, תתבקש לחתום על טופס סיום חוזה והמחאת זכות להחזרת דמי פקדון וטופס חוזה לאספקת גז ביתי והשאלת ציוד.  כמו כן, לשלם למתקין עבור הגלילים שסופקו לך ולתיקון מערכת הגז במידה ובוצעה.
מחיר גליל גז נכון למועד זה, הינו כמחיר המתפרסם באתר, כמחיר הממוצע בעיר מגוריך לגליל גז מהסוג המבוקש (12 ק"ג או 48 ק"ג).
במידה ואתה עדיין זקוק לפרטים נוספים, נא השאר פרטים בטופס צור קשר ונחזור אליך בהקדם או צור עמנו קשר כלקוח פרטי שברשותו 2 גלילי גז.

הצג עוד הסתר

גז לעסקים

עסקים עושים עם מקצוענים בלבד.

פתרונות אנרגיה, תכנון, הקמה ואספקת גז ללקוחות עסקיים מכל סוג וגודל.
אחד מתחומי המומחיות של דורגז החדשה הוא פיתוח פיתרונות גז מערכתיים ללקוחות במגזר העסקי.
אלפי לקוחות עסקיים, בהם מסעדות ובתי קפה, מאפיות, בתי מלון, מכבסות ועוד, נהנים כבר עשרות שנים משירותיה של דורגז החדשה הכוללים ייעוץ הנדסי, תכנון, הקמה ואספקה של מערכות גז מתוחכמנות המשלבות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם.

דורגז החדשה רואה בלקוחותיה העסקיים לקוחות מובחרים וחשובים ביותר. לכן משקיעה החברה את מרב משאביה בפיתוח פתרונות מערכתיים הרואים הגשמת צורי הלקוח העסקי יעד מרכזי.

על מנת לסייע ללקוחותיה לייעל את פעילותם העסקית, צוות המומחים של החברה מנתח את צרכיו העסקיים והתפעוליים של כל לקוח ומפתח עבורו מערכת גז יעילה, איכותית ובטוחה העונה בדיוק לדרישותיו.

 

הצג עוד הסתר

בדיקות תקינות

מדינת ישראל חייבה את חברות הגז לערוך בדיקה למערכת הגז של כל לקוח, מידי חמש שנים, על פי ת"י 158. בדיקה זו מתבצעת ללא תשלום והאחריות לביצועה מוטלת על חברות הגז. חובת הבדיקה על פי חוק כוללת תיאום עם הלקוח למועד ביצוע הבדיקה ושליחת טכנאי גז מורשה מטעמה לביצועה.

במהלך הבדיקה נבדקת אטימות מערכת הגז בלחץ השורר מהמונה ועד מכשיר צורך הגז בבית הלקוח, ובאספקה במכלים נבדק הלחץ מן המכלים ועד למכשיר צורך הגז בבית הלקוח.

בדיקה זו נמשכת בממוצע כ- 25 דקות ובמהלכה מוחלף, ללא תשלום, צינור הגומי מברז הגז לעד למכשיר הצורך את הגז (לדוגמא, כיריים או תנור גז). בסיום הבדיקה על הטכנאי למלא טופס "בדיקה תקנית למערכת גז" ולחתום עליו בציון כל הפרטים הדרושים לשם זיהוי במידת שיידרש.

חובת הלקוחות לוודא כי אכן הטכנאי נשלח מטעם החברה הוא בעל תעודת מתקין גז רמה 1 לפחות.

מהו תקן ישראלי 158?
תקן ישראלי 158 של מכון התקנים הישראלי קובע את אופן התקנת מערכות הגז בישראל והוא תקן מחייב על פי חוק את כל העוסקים בהתקנת מערכות גז. בהתאם לתקן 158, חל איסור מוחלט להתקין ו/או לאחסן מכל גז בתוך דירת מגורים.

הצג עוד הסתר

טפסים דיגיטליים

 

בקשה לפירוק מונה - לחץ כאן

בקשה לניתוק מונה - לחץ כאן

תצהיר בגין אי ביצוע שינויים במערכת הגז - לחץ כאן

הוראות בטיחות לטיפול במיכל גז נייד - אישור לקוח - לחץ כאן

בקשה להחזר פיקדון מכירת דירה - לחץ כאן

חוזה לאספקת גז ביתי והשאלת ציוד - לחץ כאן

שימוש בטוח

הפעלת מכשיר

  • לפני הפעלת מכשיר הצורך גז, וודאו שאין ריח גז בדירה, שכל ברזי הגז של המכשיר סגורים ושחיבורי צינור הגז הגמיש הם שלמים.
  • הפעלת המכשיר תתבצע על פי הוראות היצרן בלבד.
חשד לדליפת גז
  • יש לסגור את ברזי הכיריים, את ב רזי הניתוק שעל הקיר ואת ברזי מכלי הגז ולסגור את ברז הגז של מונה הגז הדירתי (באספקה מרכזית).
  • אם מופיע ריח גז בבניין, יש לסגור את ברז הגז הראשי של הבניין, לפתוח חלונות ודלתות ולאוורר את החדר או הדירה.
  • יש לפנות את הדירה מדיירי הבית ולהודיע לשכנים.
  • בשום אופן אין להפעיל ולנתק תאורה ומכשירים חשמליים ואין להדליק אש!
  • יש להזמין טכנאי באופן מיידי מסניף "דורגז החדשה"  באזור מגוריך, או במוקד חירום הפועל 24 שעות ביממה
    בטלפון - 03-9-533-533.

נוהלי שיגרה

  • עם היציאה מן הבית ובסיום השימוש בגז יש לסגור את ברזי הכיריים וברז הניתוק שעל הקיר.
  • יש לבדוק לעיתים תכופות את צינור הגז הגמיש ולוודא שאין בו סדקים ופגמים. כמו כן חשוב לבדוק שהצינור לא נשמט מהברז או ממכשיר הגז.
  • אין להשתמש בצינור גמיש שאינו מתאים ללחץ השימוש של המכשיר ובצינור שאין מצוין על גביו כי הוא מתאים לשימוש בגז גפ"מ ומסומן בתו תקן.
  • כל מכשיר בעירה הוא מכשיר הצורך חמצן ופולט גזי שריפה, לכן יש חובה לאוורר את החדר שבו המכשיר פועל.
  • משקלו של הגז כבד מן האוויר, הוא חסר צבע, צורה וגבולות, לכן יש להקפיד על אוורור נאות במפלס הרצפה בחדרים שבהם פועלים מכשירים צורכי גז, כדי להבטיח סילוק הגז אל מחוץ לבניין במקרה של דליפה.
  • חל איסור על שימוש בציוד לגז בחדר או בדירה שמפלס ריצפתם נמוך ממפלס הקרקע שמחוץ להם.
  • חל איסור על אחסון או שימוש במכל גז בתוך דירה או בניין. יש לאחסן מכלי גז אך ורק בחדרי גז המיועדים להם.
  • יש להקפיד שמכלי הגז יוצבו אך ורק בעמידה, במיקום ובכמות שנקבעה על ידי "דורגז".
  • יש להקפיד שלא תימצא כל פסולת מתלקחת או כל חומר זר ודליק בקרבת המכלים/צוברי הגז.
  • הטיפול במערכת הגז יתבצע באמצעות טכנאי השרות של "דורגז החדשה" בלבד. שינויים ותוספות במערכת הגז מחייבים תאום עם מוקד השרות של "דורגז החדשה" בסניף האזורי.
  • אם ברשותכם מחמם מים בגז או כל מכשיר גז עם ארובה, עליכם להקפיד שהארובה אינה סתומה ולבדוק כי קיימת רשת בכובע הארובה.
  • אם ברשותכם תאי אפיה/טבונים הפועלים באמצעות גז, וודאו כי לפני הפעלת המבערים היו הברזים סגורים ושאין הצטברות גז בתוך תא האפייה/טאבון.
  • אין להפעיל מבערי גז לתא אפיה/לטבון ללא שימוש במבער הדלקה.

הקפידו להזמין ביקורת תקופתית למערכת הגז ולמחם המים בדירתכם על פי הדרישות הבאות:

  • ביקורת תקופתית לדירת מגורים, נדרשת אחת לחמש שנים.
  • ביקורת תקופתית למחמם מים בגז מסוג ארובת טורבו נדרשת אחת לחמש שנים.
  • בדיקה תקופתית למחמם מים או הסקה בגז מסוג ארובה אטמוספרית נדרשת אחת לשנה, יש לבדוק גם את גלאי גז ה-co במידה ומותקן.
  • בדיקה תקופתית למחמם הסקה מסוג ארובת טורבו נדרשת אחת לשנה.

מוקד השרות של דורגז החדשה עומד לשירותכם 24 שעות ביממה וערוך לטיפול מיידי בכל פניות החירום בטלפון 03-9-533-533

הצג עוד הסתר

הסכם פשרה בייצוגית

הודעה בדבר אישור הסכם פשרה בתביעה ייצוגית ת.א. 2319.03 פופיק נ' פזגז בע"מ ואח'

 

הודעה לציבור בדבר הסכם פשרה בייצוגית

הסכם פשרה

 

שאלות ותשובות

שאלה: אני מתגורר בבניין משותף, כיצד ניתן להחליף את ספק הגז?

  • הורד את "טופס יפוי כוח והודעה על החלפת ספק גז" מהאתר
  • החתם את רוב בעלי הדירות הצורכים גז. (לפחות 51%)
  • העבר אלינו את הטפסים עם החתימות לפקס 09-7931525 או לדוא"ל Info.Gas@dorgas.co.il
  • ומכאן אנחנו נשלים את כל המהלך.

שאלה: האם החלפת ספק הגז עולה לנו הדיירים כסף?

  • לא.
    תהליך החלפת ספק הגז נעשה ללא כל עלות לדיירים. להיפך, אנו נדאג להוזלת מחירי הגז שאתם משלמים כיום.

שאלה: מה קורה אם שילמנו דמי פיקדון בעת כניסתנו לדירה?

  • אנו נדאג לקבל עבורכם את דמי הפיקדון ששלמתם בזמנו לספק הנוכחי והלהעבירם אלינו. דמי הפיקדון יעבדו לזכתוכם.

שאלה: כמה זמן אורך כל תהליך החלפת ספק הגז?

  • 15 ימי עבודה מרגע קבלת הטפסים עם חתימות הדיירים והעברתם לידי הספק היוצא.

האם הגינה בה צובר הגז טמון באדמה עלולה להפגע בגלל החלפת ספק הגז?

  • עפ"י החוק, הספק היוצא חייב למכור לספק הנכנס את הצובר. במידה והצובר הקיים תקין / בטיחותי, אנו נרכוש מספק היוצא את הצובר הכל על מנת שלא לפגוע בגינה.

שאלה: האם הדיירים צריכים להיות בבית במהלך החלפת ספק הגז?

  • תהליך החלפת ספק הגז כולל בין היתר את החלפת המונים הישנים במונים חדשים (ללא תשלום - אין צורך בנוכחות הדיירים) וכן החלפת צינור הגומי אצלכם במטבח וכן בדיקת תקינות מערכות הגז הדירתיות והמשותפות (נדרשת נוכחות הדיירים) בכל מקרה שדייר לא נמצא בבית, הצוותים הטכניים שלנו ימתינו עד לחזרתו הביתה ורק אז ישלימו את העבודה, הכל על מנת שלא לפגוע בשגרת החיים שלכם הדיירים.

שאלה: מה המחיר למ"ק ולדמי שירות חודשיים שאשלם עם המעבר לחברת דור אלון גז?

  • המחיר למ"ק ולדמי שירות נכון למועד זה, הינו כמחיר המתפרס באתר כמחיר הממוצע בעיר מגוריך, המחיר צמוד לשינויים במחירי הגז כמתפרסם ע"י משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ולמחיר הממוצע לעיר המגורים כפי שמתפרסם מידי חודש באתר דורגז. למעט לקוחות במרחב ירושלים והסביבה המשתמשים בגז לבישול. 
    להצעת מחיר נא מלא טופס "צור קשר" ומנהל המרחב ייצור עמך קשר בהקדם.

שאלה: עם מי יוצרים קשר במקרה של דליפת גז?

  • לחברת דור אלון גז מוקדם חירום הפועל שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה. 
    בכל מקרה של חשד לדליפה, יש ליצור קשר באופן מיידי עם מוקד החירום בטלפון 03-9533533.
הצג עוד הסתר
X